Današnji je posjet privatnoj školi Takehaya za mene bio nezaboravan. Ne samo zbog toga što sam morala predstaviti svoju zemlju na japanskom (!!!) nego zato što sam imala priliku upoznati školski sustav jedne od najnaprednijih zemalja svijeta i uživati u igrama i društvu preslatkih osnovnoškolaca. Jedna me je djevojčica čak dočekala s porukom dobrodošlice na savršenom hrvatskom jeziku!!! Možete li to zamisliti? Stvarno me impresionirala. Moj je japanski, s druge strane, vjerojatno bio malo manje impresivan, ali sam se potrudila priču o Hrvatskoj popratiti zanimljivim slikama, tako da su djeca, moram se pohvaliti, dobro reagirala, i ponešto naučila o našoj domovini. S obzirom da je Marko Polo vrlo popularan u Japanu (putem njegovih se zapisa na Zapad i prenio iskrivljeni oblik imena Zemlje izlazećeg sunca) najzanimljivije im je bilo čuti da je on rodom s hrvatskog otoka Korčule, kao i to da su Hrvati izmislili kravatu.
Meni je pak bila zanimljiva činjenica da ova škola svake godine, od preko 3000 prijavljene djece, upiše samo dva razreda s po 40 učenika!!! Škola je privatna i očito vrlo popularna jer se 600 kandidata za intervju bira lutrijom. Sretni se dobitnici testiraju i oni zaista najbolji školuju u osnovnoj i srednjoj Takehaya školi. A kako djeca iz osnovne direktno prelaze u srednju, tijekom obrazovanja nemaju ocjene niti mogu ponavljati razred. Divno, zar ne? Disciplina, naravno, kao i u drugim japanskim školama, nije upitna. Osim toga, tko bi iz ovakve škole želio biti izbačen!?!
Zgrada je, kao što možete vidjeti, moderna i funkcionalna
Iz higijenskih se razloga svi posjetitelji na ulazu izuvaju...
...i radi veće udobnosti obuvaju u ove "dizajnerske" papuče.
Uz papuče, učenicima je propisana i uniforma koju možete vidjeti s lijeva našim simpatičnim Meksikankama
Kako smo došli nešto ranije, domaćini su nas smjestili u prostranu učionicu za domaćinstvo
Osim što je prostrana, učionica je i odlično opremljena
Radi raspoznavanja, svoja smo imena i katakanom i latinicom ispisali na karticama
Neki su se za prezentaciju dobro pripremili...
... a neki su slobodno vrijeme iskoristili za odmor!!!
Prema predviđenom rasporedu, bez školskog zvona, djeca su došla po nas i povela nas u svoje učionice. Atmosfera koja nas je dočekala po hodnicima, bila je vrlo ugodna, topla i opuštena. Jeste li znali da u japanskim školama čišćenje školskih prostora svakog jutra prije nastave obavljaju učenici?
Na ulazu u, za naše pojmove nekonvencionalnu, učionicu dočekao nas je ostatak razreda
Svi smo morali proći "tunel dobrodošlice"
A zatim je uslijedio prigodni program koji su učenici pripremili na engleskom
U grupama smo se nakon toga bolje upoznali i uživali u tradicionalnim japanskim igrama
Nakon sat vremena, druženje smo završili grupnom fotografijom
Staru učionicu, po istom smo receptu zamijenili novom
Uz prigodni program...
... i srdačnu dobrodošlicu...
...upoznala sam i drugu grupu trećašića!
Nakon još jednog sata, već pomalo umorni, oprali smo ruke i pristupili...
...zajedničkom ručku, koji su također, kao što možete vidjeti, poslužili sami učenici!
Za ručak je bila miso juha i riba na žaru s dinstanim povrćem i nezaobilaznom rižom
Čitav smo posjet završili okruglim stolom na kojem su nam ljubazni domaćini odgovarali na pitanja. Tako smo saznali da učitelji u Tokiju imaju radno vrijeme od osam sati, koje moraju provesti u školi bez obzira imaju li nastavu ili ne. Saznali smo i da učenici, kao i učitelji, svake dvije godine mijenjaju razrede, a učitelji državnih škola svakih nekoliko godina, po nalogu ministarstva, mijenjaju i škole. Upoznati smo i s posebnostima Takehaya škole koja provodi nastavu okrenutu djeci. Djeca s učiteljem biraju sadržaje koje će učiti, a sva se poučavanja nastoje vezati uz primjere iz svakodnevnog života. Zvuči li Vam poznato?